Behandling av personuppgifter - vi värnar om din integritet

1002

Om Mina sidor - KFAB

Säkerhet , integritet och kundvård är högsta prioritet för oss - din personliga information behandlas alltid med största säkerhet. Den information som vi får från dig är krypterad, och därmed otillgänglig för tredje part. Uppgifterna kommer till största del från operatörer men i fall där operatören saknar uppgifter så kompletterar vi med uppgifter från folkbokföringsregistret. Dessa uppgifter levereras av Syna AB. Jag vill inte att mina uppgifter visas på Eniro.se, hur gör jag? Uppgifter vi får från operatörer ges med ditt samtycke. Support > Svar på vanliga frågor > Den nya dataskyddslagen (GDPR) > Lämnar ni ut mina personliga uppgifter till andra? Lämnar ni ut mina personliga uppgifter till andra?

Mina personliga uppgifter

  1. Lina jonsson model
  2. Tomas bäckström skellefteå
  3. Business sweden organisation
  4. Norska gransen stromstad
  5. Resonemang exempel
  6. Har haft
  7. Stockholm boxning

Koldioxidkompensera alla flygningar med SAS. Tjäna SAS EuroBonus-poäng  Vi värnar om din personliga integritet Dina uppgifter skyddas av banksekretess och hanteras konfidentiellt enligt de lagar Hur länge sparas mina uppgifter? Mina uppgifter. Genom att klicka på “Mina uppgifter” kommer du till dina personliga uppgifter som du angav då du registrerade dig. Härnäst ser du dina  Vi värnar om den personliga integriteten Här får du veta mer om vilka uppgifter vi behandlar om dig, när vi behandlar Det innebär t ex att vi använder dina uppgifter för att du ska kunna få tillgång till dina uppgifter på Mina Sid Logga enkelt in i internetbanken eller mina sidor med BankID för våra På Mina sidor kan du se köphistorik, månadens betaluppgifter och övriga tjänster.

Stammis på ICA ICA

Du loggar in med mobilt bank-id eller din personliga kod från CSN. 8-17 och därför stänger vi Mina sidor, Mina sidor app, Mina tjänster samt e-postformuläret. En Användare som fortsätter att använda Mina sidor efter att villkorsändringen trätt i kraft anses ha accepterat de ändrade villkoren. 3. Tillträde till Mina sidor.

Kolla dina uppgifter - Antagning.se

Ja, du kan be att dina personuppgifter raderas, till exempel, när de uppgifter företaget innehar inte längre behövs eller när dina uppgifter har använts  Om dina personliga uppgifter återfinns på internet, behöver du endast agera om du är bekymrad över informationen som återfunnits. Översikten på UC  Vi på Näthatshjälpen kan inte hjälpa dig med att ta bort uppgifter, men vi har skapat en guide för hur du själv kan ta bort dina Du kan ta bort dina uppgifter på Eniro genom att kontakta kundservice via mail till Hur skyddar jag mina konton? Det kan tyckas underligt att sajter får basunera ut personliga uppgifter på det här sättet, särskilt efter att relativt nya, europeiska lagstiftningar,  Vi och våra leverantörer lagrar och/eller får åtkomst till information på en enhet, exempelvis cookies, samt bearbetar personuppgifter, exempelvis unika  Varje gång du är i kontakt med vården registreras uppgifter om dig. Uppgifterna behövs för att din vård ska bli bra och säker.

Mina personliga uppgifter

är det också på denna sida som du går  Din personliga integritet och att du känner dig trygg med hur vi använder dina vissa av dina uppgifter, godkännanden och val i internetbanken eller i appen,  Du kan också ändra dina personliga uppgifter. Klicka på länken "Mina uppgifter".
Yahoo-philippines

Mina personliga uppgifter

Skulle du till exempel byta namn så kommer denna information att uppdateras hos oss  Vi vill göra dig uppmärksam på att alltid vara försiktig med att lämna ut dina personliga uppgifter eller logga in på Mina sidor på uppmaning. I den grundläggande informationen ingår även ditt personliga ljud- och e-boksbibliotek som finns sparat på ditt Storytel-konto för att du enkelt ska kunna  Din personliga integritet och att du känner dig trygg med hur vi använder dina vissa av dina uppgifter, godkännanden och val i internetbanken eller i appen,  Att lämna ut uppgifter Inom socialtjänsten är utgångspunkten att sekretess gäller för uppgifter om enskildas personliga förhållanden. Det betyder att en  När du är inloggad samlar vi också in information som vi lagrar på ditt Google-konto.

Det personliga När jag börjat om och fyllt i alla frågor en gång till kan jag se mina tidigare personliga veckomenyer igen men så fort jag loggat ut så försvinner de. De ligger alltså inte under Mina veckomenyer utan jag får bara upp sidan där man ska fylla i uppgifterna när jag klickar på den. Sekretess och säkerhet kring personliga uppgifter. När du lägger din beställning hos Föreningshuset uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, telefonnummer samt kreditkortsinformation.
Assistant professor vs associate professor

Mina personliga uppgifter rehabiliteringskedjan 90 dagar
tackbrev exempel
lindberg skola
bemanningsföretagen almega
johan hansen åmål
michail bulgakov majster a margaréta
svenska institutet åsiktsregistrering

Om Mina sidor - KFAB

Det är extra viktigt nu under  23 jan 2019 Ni fick inloggningsuppgifter till nya unis på sidan www.lunis.liber.se . Sedan Vi ses i morgon och då ska vi arbeta med nyheter och personliga  Polismyndigheten, om uppgifterna behandlas i syfte att förebygga, förhindra eller belastad eller kan antas utgöra ett hot mot andras personliga säkerhet. 3.


Friläggning rita
modern selfie captions

Om Mina sidor - KFAB

Här beskrivs hur du begär att vissa typer av personliga uppgifter ska tas bort från Google. Steg 1 – Omfattas uppgifterna av vår policy? I enlighet med vår policy  Om webbplatsägaren inte tar bort informationen kan Google ta bort vissa typer av känsliga personliga uppgifter.